על נפלאות הכעס

ורד הרגועה. זאת אחת המראות הנפוצות שאני פוגשת במפגש ראשון, כמה שאני רגועה ושלווה, ממש זן של בת אדם 🙂

בתוכי יש כמובן גם רוגע, אבל יש עוד המון, יחד עם הרוגע הזה שוכנים אצלי כמות רגשות ענקית שעוברת ומתחלפת בי בקצב מהיר ביום אחד. רגש הכעס, אחד המוכרים ברפרטואר, הוא אחד הרגשות עם המוניטין הכי רע שיש. הוא נחשב כרגש אלים, מרחיק, מפחיד, מקשה על החשיבה, מעוור את העיניים, רגש שאי אפשר לנהל איתו שיחה.

הרגש הזה הוא אחד הרגשות המעניינים והעצמתיים ביותר בעיני ואם היה מקבל רגע מקום של כבוד, איזו אוזן קשובה, אולי היה אפשר לקבל ממנו את העוצמה הגדולה שהוא מביא לעולם. הפחד והרתיעה הגדולה מהכעס יצרו לרבים מאיתנו יחסים של ריחוק וחוסר הכרות איתו.

 

הכעס מזוהה ברפואות ההוליסטיות כמקושר לאיבר הכבד, האחראי המרכזי לתנועה וויסות של דם לגופנו וכפועל יוצא כמאסטר של פיזור אנרגית החיים בגוף. אחד הרגשות המרכזיים המופיעים לפני או בזמן הוסת אצל האישה הוא הכעס, מחובר ישירות עם זרימת הדם והחיים שלנו.

כעס שלא מקבל מקום יכול להתבטא כלפי פנים וכלפי חוץ. זה הוא הכעס שנראה אותו בהתפרצויות זעם, והוא גם זה שיתבטא באחזקה מוגברת וקפוצה או בשיחה פנימית של הלקאה עצמית.

 

ויחד עם זאת, כעס שמקבל מקום יכול להיות בריא ומחייה, אנרגיה של תנועה, כוח חיים מצמיח ומפרה! כשאני רואה כעס בחדר הטיפולים אני גם רואה בקשה לתנועה, רצון ואנרגית חיים מתפרצת. מתחת לכעס תשב לרוב בקשה המבקשת התייחסות, רגישות המחפשת הגנה, תנועה הרוצה לפרוץ אל העולם. אם ממש פיזית, בתנועה של הגוף, בהשמעה של קול, ואם בשינוי ויצירת תנועה בחיים שלנו.

נתינת מקום לאנרגיה ולבקשה הפנימית שלנו מביאה צמיחה ופריחה למקומות חדשים בחיינו. מה הבקשה שנמצאת בתוך הכעס שלכם? מה המתיקות המצמיחה והמזינה שיש בכעס, אותה אתם מבקשים להכניס לחייכם?

 

מאחלת לנו שבוע מלא בתנועה וחיים!

 

אהבת? אפשר לשתף

הישארו בלופ

הישארו בלופ של כל מה שקורה אצלי. היו הראשונים לקבל מאמרים, לשמוע על שיתופי פעולה, סדנאות, מבצעים ועוד דברים טובים.