חווית הלגיטימציה ככלי לריפוי

נושא חוסר הביטחון עלה בשבועות האחרונים ביתר עוצמה במרחבים סביבי. 

 

התנועה שלו במרחב הגיעה בשלל רגשות וגוונים, בושה, חווית חוסר יכולת, פחד, ביקורת עצמית ועוד חברים נחמדים שכאלו

חוסר ביטחון הוא אחד הדברים הלא פשוטים שאנו מתמודדים איתם בחיינו, יש רצון להתגבר ולגדול, להרגיש ביטחון בכל מרחבי חיינו. אך בואו ואגלה את הסוד – חוסר ביטחון לעולם לא נעלם לחלוטין מתוך המרחב שלנו. בשבע שנותיי כמטפלת מעולם לא פגשתי אדם ללא חוסר בטחון באספקט מסוים של חייו. גם אני, מתמודדת על בסיס שבועי עם תחושות של חוסר ביטחון.

למדתי מעצמי וממטופליי שהסיפור הוא לא להעלים רגשות, אלא לנוח איתם בשלום, כחבר, כידיד.

 

אחד הדברים המרכזיים שמקשים על תנועה של צמיחה היא חווית אי הלגיטימציה להרגיש רגש מסוים. "אני לא אמורה להרגיש את הפחד הזה כי כבר ראיתי ששום דבר לא קורה כש…." "אני לא אמור להרגיש את חוסר הביטחון כי כבר נוכחתי פעמים רבות שאני יכול…" אי הלגיטימציה להרגיש יוצרת ניתוחים והתבוננות רבה שמקשה על תנועה. אנו מחפשים סיבה לכך שרגש הוא לגיטימי, סיבה לכך שמותר לי עוד לפחד. במקום – פשוט *מ ו ת ר* לי לפחד.

אי הלגיטימציה גוררת איתה את חברתה – חוסר הסבלנות – יאללה אחת ושתיים להתגבר על המהמורה הזו. יאללה, לגבור על הרגשות הקשים ולהכניס אותם למגירה הקרובה. השילוב של השתיים האלו יוצר כאב בחיי אנשים רבים.

 

שבע שנים של ליווי נשים וגברים בשבילי החיים לימדו אותי שהדרך הכי יעילה להרגיע רגש, ולקבל את מתנתו (על מתנותיו בפוסט אחר) היא לתת לו לגיטימציה מלאה. לשבת איתו, להרגיש אותו לרגע ולתת לו להיות נוכח במרחב. לשבת איתו ולהחזיק לו יד, להגיד לו שמותר לו לדבר, שאני יודעת – "זה באמת לא קל". באיזה אופן פלאי זה הדבר שהכי יוצר מנוחה. לנתח את הסיבתיות שוב ושוב או לנסות לנוע מהרגש הקשה לרוב רק מגבירים את הקול שלו.

 

ברפלקסולוגיה עולם הרגשות משול ליסוד המים, בכף הרגל זה אזור קשת הרגל. שם בעולם הרגשות יש בקשה להיות בנוכחות, להרפות לתוך זרימת הנהר, להרגיש את הרגש ולתת לו רגע לשטוף אותנו, לדמעות לצאת. חשוב לומר – יש חשיבות באדמה יציבה בתוך הנהר הזה. האדמה – היא זו שאומרת שהכל יציב בתחתית המים הזורמים. היא זו שאומרת שאני אהובה בתוך כל מצב. ועל כן מותר ואפשר להרגיש הכל. כשיש לנו אדמה יציבה = משמע תמיכה מבפנים ומבחוץ – אנו יכולים לשבת עם הרגשות שלנו. האש והאוויר שהגיעו בדמות הניתוח והפעולה יכולים לנוח לרגע.

 

תרגול ישיבה והזרמה של רגשות יכול להיות חוויה מציפה בתחילה, ועל כן טוב לעשות אותו במינון הנכון לכם, בחדר שנעים לכם. לאחר מכן ללכת לעשות משהו כייף ומנחם, לדבר עם חברה או בן.ת זוג, לקבל תמיכה ואדמה יציבה.

 

הזרימה בתוך הנהר מאפשרת לנו לעשות צעדים של תנועה בתוך החיים ולא לחכות שהרגש יעלם. כשרגש מקבל לגיטימציה אפשר לנוע – לעשות צעד של מה שאנו רוצות להכניס לחיינו. לא כי התגברנו על הפחד, הבושה, החוסר ביטחון. אלא כי אנו לא במלחמה מולו. כי אנחנו יכולות לעשות תנועה של צמיחה תוך כדי החזקת יד אוהבת לקשת הרגשות שבתוכנו.

 

המשך שבוע מלא בקבלה ואהבה של שלל הצבעים שבתוכנו

 

אהבת? אפשר לשתף

הישארו בלופ

הישארו בלופ של כל מה שקורה אצלי. היו הראשונים לקבל מאמרים, לשמוע על שיתופי פעולה, סדנאות, מבצעים ועוד דברים טובים.