הנהגה של זוג – הנהגה מסוג אחר

הנהגה מסוג אחר

 

כחלק מהמפגשים עם נשים בחיי בתוך ומחוץ לליווי הטיפולי, עולה נושא ההנהגה. או ליתר דיוק תרבות ההנהגה במקומות עבודה וכיוצא מזה בעולם הפוליטי והחברתי בכללותו. מעולמן של נשים עצמתיות אלו עולה תמונה המספרת על סוג הנהגה מסוים, הנהגת יחיד.

 

בהנהגת יחיד אחד או אחת מוביל את הדרך, עם חזון ברור, סוחף את האחרים אחריו בשורה והיררכיה ברורה של השפעה. בהובלה הזו פעמים רבות יש אנרגיה מאוד ליניארית וחדה, קולנית ואף דורסנית.

 

מקולן של נשים אלו עולה גם חזון, בקשה לסוג הנהגה אחר. הנהגה עגולה ומכילה יותר, כזו המאפשרת לעוד קול להשמע, כזו שפתוחה, שומעת ואולי אפילו מקשיבה לקול ההוא שמדבר בשקט. בפיזיקה המשפחתית מדברים על הנהגה שכזו, הנהגה בזוג, או בשמה – "הובלה בתמיכה".

 

מה זה אומר? בהנהגה זו החשיבה הופכת מחשיבת יחיד לחשיבה בזוג. זו הנהגה בה אין אדם אחד העומד בראש – אלא קיים מוביל ותומך, ושניהם חשובים באופן שווה לתנועה של הרעיון. בהובלה מסוג כזה, כשאני נתקלת ברעיון או התלבטות אני חושבת דרך הזוג שלי, מקבלת מידע ממנו, מאפשרת חשיבה של שניים. בחשיבה כזו יש משהו עגול, פתוח, המאפשר למגוון של קולות להשמע במרחב.

 

חשיבה זו נוגעת לעולם העסקי והפוליטי, אך רלוונטית מאוד לעולם הזוגיות, ובמיוחד לאלו המחפשים אותה. פעמים רבות נראה שכשקיים קושי לברוא זוגיות בעולם (כשיש רצון כמובן), נמצא אישה או גבר הנמצאים בחשיבה של יחיד.

אימוץ חשיבה של זוג בתוך התחלה של קשר זוגי או כשהקשר נתקל במצוקה יוצרת זרימה חדשה בחשיבה, מניעה מפגש המחזק ובונה את הקשר מחדש.

 

 

אהבת? אפשר לשתף

הישארו בלופ

הישארו בלופ של כל מה שקורה אצלי. היו הראשונים לקבל מאמרים, לשמוע על שיתופי פעולה, סדנאות, מבצעים ועוד דברים טובים.